با سلام به وبلاگ معلم كلاس ششم خوش آمديد؛ لطفاً با نظرات خود ما را ياري نمائيد؛ اميدوارم لذت ببريد و براي بهتر شدن وبلاگ نظر بدهيد؛ ۱۰۱ آموزگار جدید امسال وارد آموزش و پرورش استان مرکزی می شوند
زیارت عاشورا

فولادوند آموزش و پرورش

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت:سه هزار و ۷۵۰نفر در آموزش و پرورش کشور استخدام شده اند که از این رقم ۱۰۱نفر سهمیه استان مرکزی است واین تعداد آموزگار امسال وارد گردونه آموزش و پرورش می شوند.

به نقل از مهر:شهریار فولادوند، مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سه هزار و ۷۵۰نفر در آموزش و پرورش کشور استخدام شده اند که از این رقم ۱۰۱نفر سهمیه استان مرکزی است و این تعداد آموزگار امسال وارد گردونه آموزش و پرورش استان مرکزی می شوند.

وی گفت: این تعداد نفرات پس از گذراندن یک دوره تخصصی یک ساله در دانشگاه فرهنگیان، در آموزش و پرورش مشغول به کار می شوند.

فولادوند افزود: آموزش و پرورش به فراخور زمان مسئولیت های فراوانی در حیطه کاری خود دارد و بعد از اتمام سال تحصیلی، مجددا فعالیت خود را برای سال تحصیلی جدید آغاز می کند.

وی تصریح کرد: ساماندهی آموزش و پرورش استان مرکزی با داشتن دو هزار و ۱۰۰ آموزشگاه و فعالیت قریب به ۱۶ هزار پرسنل و زیر پوشش داشتن بیش از ۲۳۰ هزار دانش آموز، به عنوان یک مجموعه بزرگ سیاست و تدابیر خاص خودش را می طلبد.

فولادوند اظهار داشت: بایستی در این راستا برای آماده سازی فضاهای آموزشی همه ابعاد در نظر گرفته شود تا در طول سال تحصیلی خللی به وجود نیامده و شرایط به طور ایده آل پیش رود.

وی ادامه داد: با هدف بالا بردن کیفیت کار ستاد و پروژه مهر، همراه با کمیته های مختلف در آموزش و پرورش تشکیل شده است که این کمیته ها مسائل مربوط را در همه زمینه ها و ابعاد بررسی و پیگیری می کنند تا چنانچه نواقصی وجود داشته باشد نسیت به برطرف کردن آن اقدام کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: با ایجاد پایه ششم در نظام جدید آموزش و پرورش یعنی نظام شش-سه-سه، تغییراتی در فضاها و سیستم آموزشی ایجاد شده است به ویژه در شهرهای بزرگ استان مرکزی و اراک که در این راستا بیش از ۱۱۰ آموزشگاه در اراک با روش جدید ساماندهی شده است.

فولادوند اظهار داشت: به تبع تغییر نظام آموزشی، برای آموزش و پرورش هم به عنوان یک سیستم جدید چالش های خود را به همراه دارد که از جمله این چالش ها، موضوع نبود پایه اول در دبیرستان ها است.

وی ادامه داد: وقتی که نظام شش-سه-سه به اجرا درآمد و پایه ششم ایجاد شد دانش آموزانی که باید به دبیرستان وارد شوند در ابتدایی ماندند و امسال هم نبود پایه اول در متوسطه دوم اتفاق افتاد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی اظهار داشت: وقتی در متوسطه دوم یک پایه نداریم به صورت طبیعی تعدادی از دبیران در متوسطه دوم مازاد اعلام می شوند و به همین اندازه در دوره ابتدایی ما نیاز به نیرو داریم. در واقع کسانی که مازاد هستند طی یک دوره تخصصی روانه مقطع ابتدایی می شوند.

فولادوند افزود: هم اکنون ۵۷۰ نفر از دبیران با تجربه متوسطه دوم آموزش و پرورش استان مرکزی که عمدتا بانوان هستند پذیرفته اند که مقطع خودشان را ترک کنند یا در متوسطه اول فعالیت کنند یا در مدارس ابتدایی به تدریس بپردازند و این هم چالشی است که آموزش و پرورش با آن روبرو است اما همکاران که اکثرا از دبیران با تجربه هستند در این زمینه ما را یاری داده اند.

مدیر کل آموزش و پرورش با اشاره به اینکه تاکنون ۸۴درصد از دانش آموزان واجد شرایط در مدارس ثبت نام کرده اند از خانواده ها خواست تا هر چه زودتر نسبت به ثبت نام فرزندان خود اقدام کنند تا برنامه ریزی لازم در مدارس صورت پذیرد.

وی در مورد مدارس و آموزشگاه های استان گفت: مدارس به گروه های مدارس عادی، هیات امنایی، غیردولتی و مدارس خاص تقسیم می شوند که مدارس غیردولتی تعرفه ویژه خود را دارد، در مدارس هیات امنایی هم براساس تصمیم اعضای هیات امنا تعرفه تعیین می شود اما در مدارس عادی، پس از اینکه برخی از هزینه ها از سوی انجمن اولیا و مربیان تعیین شد بایستی به شورای آموزش و پرورش برای تایید ارجاع شود که پس از تایید به انجمن ابلاغ می گردد.



با سلام جهت استفاده از مطالب صلوات بر محمد و آل محمد بفرستيد و لطفاً لينك ما را در وبلاگ يا وبسايت خود قرار دهيد و به دوستان خود معرفي نماييد باتشكر - مديريت وبلاگ

معلم كلاس ششم

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : دو شنبه 19 مرداد 1394برچسب:, | 8:25 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |